Skip links
مهاجرت شهروندان انگلیسی به پرتغال

افزایش هزینه ها در انگلیس باعث مهاجرت شهروندان انگلیسی به پرتغال می شود

در چند سال گذشته افزایش هزیته های زندگی در انگلیس باعث مهاجرت شهروندان انگلیسی به پرتغال شده است. جایی که امکانات رفاهی برای شهروندان مهیا است و همه چیز ارزان تر است: از قیمت ملک و حمل نقل، تا قبض آب و برق و صرف غذا در رستوران ها.

 به دلیل مواجه شدن بریتانیا با افزایش هزینه های زندگی و هزینه های پایین تر زندگی در پرتغال مهاجرت شهروندان بریتانیایی به پرتغال برای یک زندگی جدید افزایش یافته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در مانی اینترنشنال، متوسط هزینه زندگی در پرتغال ۲۸ درصد ارزان از انگلستان است. و هزینه مسکن در پرتغال نیز یک سوم هزینه مسکن در انگلستان است.

در همین حال، اطلاعات منتشر شده در نامبئو ( Numbeo) حکایت از آن دارد که پرتغال در لیست مقصدهای مقرون به صرفه در شاخص هزینه زندگی ، چهارده پله صعود کرده است. حال آنکه انگلیس یک پله دیگر هم سقوط کرده است. انگلیس در حال حاضر بیست و هفتمین کشور گران دنیا است و پرتغال رتبه اش شصت و چهارم است.

افزایش هزینه تورم در بریتانیا در ژانویه به بالاترین حد خود در نزدیک به ۳۰ سال گذشته رسیده است و به حدود ۱۰ درصد رسیده است. اما در کل اتحادیه اروپا پرتغال در بین کشورهایی که “کمترین نرخ تورم” را تجربه کرده اند رتبه دوم را به دست آورده است. تورم در پرتغال ۳.۴ درصد گزارش شده است.

آنچه نقش اساسی در تشدید هزینه های زندگی در انگلیس ایفا می کند هزینه های گاز و آب و برق است. پرتغال در این زمینه هم یک پیروزی دیگر به دست آورد و باز هم در فهرست کشورهای اتحادیه اروپا که پایین نرخ تورم مربوط به هزینه های انرژی را تجربه کرده اند، با ۱۲ درصد تورم، رتبه دوم را به دست آورد.

کریستینا هیپیسلی، مدیرکل اتاق بازرگانی پرتغال در بریتانیا، می گوید :” زندگی در پرتغال مقرون به صرفه تر از انگلیس است و از همین به صرفه تر خواهد شد.” خانم هیسپیلی ادامه می دهد :” ما شاهد افزایش علاقه و اشتیاق انگلیسی هایی هستیم که می خواهند در پرتغال زندگی دوباره ای شروع کنند. می خواهند از هزینه های پایین تر زندگی و گزینه خرید ملک بسیاری بیشتری نسبت به انگلستان برخوردار شوند. آب و هوا، غذا، فرهنگ و مجموعه ای از عوامل دیگر نیز نقش خود را ایفا می کنند.”

جانت وادکار که در حال حاضر در الگاروه ساکن است با این موضوع موافق است. :” پس از اینکه در اطراف آلگاروه خوب گشتیم به این نتیجه رسیدیم اینجا همان جایی است که می خواهیم زندگی کنیم. همه چیز به خانه آدم نزدیک است. رستوران ها، فروشگاه های ضروری و خدمات مهم. بازار محلی خیلی خوب است. مکانی عالی برای ملاقات با مردم و یافتن گزینه های غذایی سالم با غذاهای بسیار زیاد.”

جانت می گوید :” سه سوپرمارکت در اطراف ما هستند که پیاده پانزده دقیقه فاصله دارند. با ماشین پانزده دقیقه تا فرودگاه و مرکز شهر راه داریم. حتی برای رفتن به لیسبون هم نیازی نیست سوار ماشین شویم. زیرا ایستگاه قطار به آن متصل است.”

او ادامه می دهد :” واقعا از خانه جدید خود لذت می بریم و در مقایسه با بریتانیا، غذا خوردن در بیرون از خانه با یک وعده غذایی خوب برای ما دو نفر و یک شراب خوب ۳۰ یورو در می آید که واقعا ارزان است.”

نکته دیگر اینکه، برخلاف کمبود عرضه خانه در بازار بریتانیا که قیمت هایش سر به فلک می کشد، بازار مسکن پرتغال مملو از املاک در دسترس و مقرون به صرفه است. بسیاری از بریتانیایی هایی که به پرتغال می روند به دلیل ساحل و آب و هوای فوق العاده به آلگاروه علاقه مند می شوند. اما اتاق بازرگانی پرتغال در بریتانیا علاقه شدیدی به خانه ای در شهرهایی مانند لیسبون، پورتو، فونچال و شهر حومه ای و سرسبز مادیرا دارد.

مهاجرت شهروندان انگلیسی به پرتغال همزمان شده است با برنامه های ویزای استارتاپی که دولت پرتغال به شهروندان کشورهای اروپایی و غیر اروپایی ارائه می کند. برنامه ای که وام های خوب با نرخ بهره بسیار پایین به شهروندان مهاجر اعطا می کند و همزمان مالیات بسیار اندکی از آن ها دریافت می کند.

 

دیدگاه شما

Explore
Drag